15 December 2014

EMAS LAMA JADI BARU! KILAT SAMPAI SILAU MATA!!


Sudah jadi kebiasaan saya suka bersihkan emas saya terutama gelang yang saya pakai hari-hari ni. Saya biasa hantar kat MIL saya jer. Nanti dia akan pergi kedai emas dan bersihkan untuk saya.

Tapi saya tengok hari ini dah macam karat sangat. Huhu. Macam ada daki pun ya, Terus saya rendam dalam basic H. Rendam few hours, pastu gosok pakai berus gigi yang tak pakai. heee...

Hasilnya....Marvellous!!!

Anda di rumah pun boleh cuba!!;)






Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Continue Reading

14 December 2014

9 CARA UNTUK MENGEKALKAN KOLAGEN KULIT ANDA!!!

KULIT TELUR
CANTIK BAK KULIT TELUR!!
Ramai yang mengimpikan kulit anda sehalus, semulus, segebu kulit telur. Licin dan licin. Salah satu cara adalah untuk mengekalkan dan memantapkan collagen kulit anda.

9 CARA UNTUK MENGEKALKAN KOLLAGEN DALAM KULIT ANDA :

1. Tingkatkan pengambilan VITAMIN C. Vitamin C mampu membentuk kolagen kulit anda. Kajian mendapati wanita yang mengambil vitamin C lebih mampu mengurangkan kedut-kedut di muka.

2. Berhenti merokok. Merokok boleh memusnahkan vitamin c dan merosakkan kolagen

3, Hindari cahaya matahari yang mengandungi UV. Pastikan memakai krim perlindungan UV

4. Ambil produk berunsur retinol 

5. Kurangkan produk bergula kerana GULA boleh mengakibatkan kedut secara perlahan-lahan

6. Membuang kulit rosak atau kulit mati. Boleh buat secara skrub semulajadi :)

7. Menambah antioksidan dalam diet anda

8, Tingkatkan protein untuk menambah estrogen. Kekurangan estrogen boleh mengakibatkan kedut di muka

9. Urut kulit anda selalu!!


Sumber : new york skin solutions


Sempena bulan promo:
Jom bina balik kolagen kita,

Vitamin C
Vitamin E
Collagen powder

Semua di atas sedang promo hebat!!!Jom rembat!!!












Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Continue Reading

11 December 2014

GUSI BENGKAK, PUCAT AKIBAT KURANG VITAMIN C DALAM BADAN!

Pernah dengar tentang penyakit skurvi?  Masa kami belajar form 2 atau form 4 dulu ada topik kesan kekurangan vitamin. Ha, situ kami kenal tentang penyakit skurvi. Masa tu tak arif sangat sebab penyakit skurvi ni selalu orang dulu-dulu yang kena terutaman orang luar negara yang sering travel. Dulu kan tempoh perjalanan sangat lama, so masa tu lah mereka kekurangan vitamin dan boleh terdedah dengan macam-macam penyakit seperti skurvi ni.

Lazimnya penyakit skurvi adalah disebabkan oleh kekurangan vitamin C  dan simptom-simptom biasa menunjukkan gusi bengkak, pucat, dan mungkin gigi boleh jadi longgar. Heee...gerun...jom tengok gambar contoh penyakit ni

skurvi

skurvi


Lagi satu cara kalau nak tahu kurang vitamin C adalah dengan gores kuku atas kulit. Kalau ada kesan putih tu maksudnya vitamin C tu kurang la....cubalah ;)

Lagi cerita tentang kekurangan vitamin C dalam harian metro. Vitamin C bukan hanya untuk cantik sahaja. Malah sangat penting untuk penyerapan iron dan juga untuk pembentukan kolagen. Bila kolagen kendur mula lah rasa sakit tulang dan sendi..Ye tak? Memang berkait rapat la kan semua ni..

So adakah anda mengambil vitamin C yang mencukupi?


Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Continue Reading

02 December 2014

ANTIOKSIDAN PERANGI RADIKAL BEBAS SECARA SEMULAJADI. APA ITU ANTIOKSIDAN?

Alhamdulillah, tercapai juga hajat saya untuk nak share entri tentang antioksidan dengan anda semua. Sesungguhnya sesuatu ilmu yang baru adalah pahala untuk semua. Baik yang anda membaca atau pun anda menyebarkannya. Wallahualam.

Selama ini ada juga ramai yang tanyakan apa itu radikal bebas?

Radikal bebas adalah dihasilkan dari aktiviti-aktivit normal seperti bernafas, merokok, dan lain-lain tindak balas kimia dalam badan anda. Dalam artikel fungsi antioksidan telah diceritakan dengan lebih terperinci. Baca ye!

radikal bebas
Sumber radikal bebas

Radikal bebas yang berleluasa akan menyerang sel-sel yang sihat dan akan mengganggu struktur molekul yang lain. Apabila sel rosak bertambah banyak, DNA akan rosak dan boleh membawa kepada penyakit-penyakit kronik seperti kanser dan pelbagai penyakit yang lain.

Oksidasi sering berlakuu dalam sel di dalam badan, pada proses ini, sel yang mati akibat oksidasi akan bertukar menjadi sel yang baru. Walaubagaimanapun, dalam proses ini akan ada 1 % atau 2% sel akan rosak dan menjadi radikal bebas.

Merokok adalah penyumbang terbesar untuk membebaskan radikal bebas.

Dimanakah fungsi ANTIOKSIDAN???

ANTIOKSIDAN merupakan agen yang memerangi radikal bebas secara semulajadi. Antara antioksidan yang terbaik adalah vitamin A, Vitamin C dan vitamin E. Jika nak antioksidan daripada buah-buah atau sayuran, pastikan menepati piawai seperti tidak dicemari bahan kimia mahupun terlalu dimasak hingga hilang kualiti.

antioksidan

Antioksidan berfungsi dengan meneutralkan strukur radikal bebas dengan mendermakan elektron pada radika bebas yang tidak mempunyai struktur elektron yang tidak lengkap.  Selain itu, antioksidan berfungsi untuk melindungi sel dari jangkitan, melindungi salur darah, memerangi radikal bebas.

PRODUK POPULAR ANTIOKSIDAN SHAKLEE!

vitamin A
vitamin C



Vitamin E



Ketiga-tiga ini bagus untuk mengurangkan risiko kanser dan penyakit kronik yang lain. Kita hanya boleh beriktihar mengikut daya, Jika ada budget lebih, boleh cuba VIVIX!!










Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Continue Reading

01 December 2014

SHAKLEE BUAT DOUBLE PROMOSI BULAN INI?? VITAMIN C & VITAMIN E TERLARIS SEDANG PROMO DISEMBER INI!!


Assalamualaikum...Disember sudah membuka tirai...Pagi-pagi lagi kami semua sedang menunggu apakah promo yang bakal shaklee bagi pada bulan ini. Lama sungguh kami tunggu tentang promo bulan ini. Bila keluar announcement...ha...amik...2 promo sekali terus!!!



Vitamin C dan Vitamin E adalah antara vitamin kecantikan dan antioksidan yang paling mujarab dan berkesan. Tag line vitamin E adalah ' THE BEST VITAMIN E IN THE MARKET'. So, memang ekstrak biji anggur dan selenium memberi kesan yang menakjubkan dari segi kesuburan, kecantikan dan juga healing.

Vitamin C Shaklee merupakan vitamin C yang paling digemari ramai kerana kesannya yang superb dan tiada kesan sampingan. Tak perlu cucuk botoks atau menggunakan krim yang mengandungi bahan kimia yang merbahaya.

Kedua-dua vitamin ini adalah antioksidan yang bagus untuk memerangi radikel bebas yang semakin berleluasa dalam persekitaran kita.

So, siapa yang nak cantik gebu putih dengan cara yang sihat, jom rebut peluang terhebat bulan disember ini!!

Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Continue Reading