15 November 2014

GARLIC BREAD SANGAT SIMPLE, SEDAP & KENYANG!

Garlic bread memang favourite saya dari dulu lagi. Hari ni terjah cuba sendiri roti bawang putih a.k.a garlic bread ni.
Memang senang. Simple. 10 minit dah boleh siap. Kalau dulu memang saya ingat susah juga nak buat tu. Tapi dah cuba baru tahu. ;)

Jom tengok gambar!


Blend separa halus bawang putih

Tada! Sudah blend halus
Gaul marjerin/ butter dengan bawang putih yang dah di kisar 


Sudah mix together. Boleh simpan di peti sejuk untuk 4-5 hari. 
Garlic bread yang dah siap. Pakai roti biasa je. Sapu depan dan belakang

Memang simple kan garlic bread ni. Makan cicah dengan mushroom sup memang sedap lagi-lagi kalau waktu sejuk. Menu paling ringkas dan mudah! Saya tak campur parsley sebab tak berapa minat dan masa tu guna barang yang ada sahaja. hehe!


Tahukah anda GARLIC sangat bagus untuk kesihatan? Banyak khasiat bawang putih yang diceritakan antaranya adalah menurunkan paras kolestrol dan darah tinggi, sebagai antifungal dan antibiotik semulajadi, melancarkan peredaran darah dan meningkatkan sistem imun manusia.


Mencari tablet garlic yang sesuai? Klik GARLIC SHAKLEE

1 comments:

Putri said...

Saya pun suka garlic bread.cicah dgn mushroom sup lg best