17 February 2014

Bye-Bye to jerawat dan jeragat!



Saya tahu perasaan wanita bila jerawat or jeragat muncul di muka..wah..sangat lah annoying..tak best sungguh..kurang keyakinan diri, asyik fikir macam mana nak hilangkan jerawat tuh..fikir punya fikir, lagi stress dan lagi menjadi2 jerawat tu..hehe...so jom take 5, rilek-rilek...jom kita tengok solusinya satu per satu..confirm nak pilih solusi yang terbaik di abad ini...

Produk yang saya nak cerita bukan setahun atau dua tahun bertapak tau..dah berpuluh-puluh tahun bertapak dah..siapa yang dah cuba mesti jatuh hati pandang pertama dah...hehe..overrrrr...:P

Sebelum tu, jom kita gali info sikit kenapa jerawat dan jeragat ni terjadi..

Jerawat terjadi bila kelenjar kulit terganggu dan pori-pori halus tersumbat dengan bakteria, kuman atau minyak
jerawat
Sumber : google : SF Medica


Faktor terjadinya jerawat / jeragat :

1 ) Keturunan
2 ) Stress : stress ni memang kawan baik untuk jerawat tau. Bila stress sikit je mesti mula lah rasa nak naik jerawat tu.
3) Bakteria : kalau terdedah pada bakteria atau cuaca yang tidak berapa baik pun boleh mengakibatkan jerawat
4) Pemakanan : Makanan yang berminyak dan berlemak yang berlebihan boleh mendorong ke arah pembentukan jerawat
5) Penggunaan alat solek yang tidak sesuai
6) Hormon inbalance - selalunya terjadi pada wanita yang haid ( selalu jerawat akan timbul dan hilang selepas beberapa hari )
7) Toksik berlebihan dalam badan
8) Resdung

HINDAR JERAWAT??BAGAIMANA?

* Elak stress
* Pengambilan air lebih dari 2 liter air setiap hari
* Basuh muka selalu ( lebih baik dengan air suam untuk menghalang bakteria2)
* Jauhi makanan berlemak/berminyak
* Amalkan pemakanan yang sihat, lebihkan buah-buahan dan sayur
* Penggunaan alat solek atau bedak yang kurang bahan kimia

Antara Supplemen yang membantu untuk mengurangkan masalah jerawat :

# B compleks - mengurangkan stress, memberi tenaga kepada kulit
# Vitamin C - mengurangkan pigmentasi dan kesan UV
# Vitamin E / GLA - antioksidan yang terbaik untuk kulit dan cegah penuaan serta menstabilkan hormon
# Energizing Soy Protein - membaiki kulit dan tisu yang rosak serta melembut dan melicinkan kulit
# Zink - Mengurangkan luka berdarah akibat jerawat dan mengecutkan jerawat
# Alfalfa - Detoks toksin di dalam badan

Tambahan :
# Pencuci muka + toner nutriwhite atau enfuselle ( bergantung pada kulit muka masing-masing)

 Wah banyaknye supplemen kena ambil???? Koyak lah macam ni...hihi..saya pasti ramai yang mengeluarkan komen begini, Saya akan suggest set yang sesuai dengan masalah yang anda hadapi ;) so no worries.

set jerawat dan jeragat


 




Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe

0 comments: