24 September 2012

Soya & Kebaikan

Saya suka soya. Anda bagaimana? Rata-rata ada yang menggemari soya dan ada yang tidak. Soya untuk apa? Kepentingannya? Jom kita check.

Kalau dulu kita belajar sains pun sudah clear tentang fungsi protein. Soya ni pun sejenis protein sayuran. Protein ialah untuk membina sel-sel badan dan juga memulihkan sel2 badan. Ia merangkumi diet yang sihat untuk pembinaan otot2, untuk jantung, payudara, tulang dan juga untuk menangani sindrom menopous dan mengekalkan paras gula dalam darah.

Ada yang tanya kat saya, macam mana SOYA boleh buat kita cantik? Its simple. Bila kulit kita sihat, kita pun akan nampak cantik. Inner beauty bak kata orang putih.

Soya juga boleh mengurangkan risiko kanser payudara. Jom tengok artikel dari health science bulletin :

Soy foods are rich in isoflavones, a major group of phytoestrogens thought to reduce
the risk of breast cancer. Many studies have supported this hypothesis, and a study
published earlier this year,
http://cebp.aacrjournals.org/content/18/4/1050.abstract
(Cancer Epidemiol Biomarkers Prev2009;18(4):1050-9), found that soy intake during
childhood, adolescence, and adulthood was associated with decreased breast cancer
risk in Asian American women.


ESP shaklee merupakan soya yang terdiri daripada 9 asid amino dan di proses dengan air.
Kita jadi sihat, dan dapat bonus jadi cantik. Siapa yang tak nak kan?





Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe

0 comments: